czwartek, 8 października 2015

Kotlet ze schabu w sezamie z Puree z zielonego groszku

Zwróciłam uwagę na to, że jak w Polsce powiem "obiad" to wszystkim kojarzy się to jedno znacznie kotlet, ziemniaki i surówka. Będąc ponad trzy miesiące na diecie bez cukru, mąki i owoców zaczęły chodzić mi po głowie takie pyszności jak schabowy w chrupiącej panierce. Postanowiłam wiec zmodyfikować trochę przepis, zamiast panierki dałam łuskany sezam a ziemniaki zastąpiłam puree z zielonego konserwowego groszku :)

Składniki:

  • 5 "kotletów" schabu
  • puszka groszku konserwowego
  • Sezam łuskany
  • sól
  • pieprz
  • świeży tymianek (jeżeli nie macie świeżego to suszony też jest ok :) )
  • czubryca czerwona (jak nie posiadacie tej przyprawy możecie ja zastąpić np przyprawą do grilla ;) )
  • jajko
  • Olej kujawski z bazylią i czosnkiem

Przygotowanie:

Kotlety rozbijamy maczamy w osolonym, roztrzepanym z czubrycą jajku i obtaczamy w sezamie, następnie kładziemy na rozgrzanym oleju. Ja lubię dodać do oleju dwie łyżki masła klarowanego, wtedy mięso ma fajniejszy smak. W trakcie smażenia do blendera wrzucamy odcedzony groszek, sól, pieprz, tymianek i miksujemy całość na gładką masę.

Ja podaję to danie z surówką z buraczków :)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz